Stakeholder betrokkenheid bij duurzaamheid voor grote internationale organisaties: noodzakelijk kwaad….of verrassende win-win?

Als grote internationale FMCG organisatie in de krantenkoppen “monstervervuiler” genoemd worden. Acties van belangengroeperingen die ons dwingen projecten stop te zetten.

Bij duurzaamheid lijkt iedereen zich ermee te bemoeien. Organisaties die dit soort zaken hebben meegemaakt weten het al langer: het betrekken van NGOs, social media bloggers en burgerplatforms is een belangrijke, complexe en niet te onderschatten taak. Onvoldoende aandacht hiervoor kan ons duur komen te staan. Behalve kopzorgen kan het ook financiële problemen en imagoschade opleveren.

Maar hoe doe je dat nou, ‘effectieve externe stakeholder management’? Aan de hand van een aantal voorbeelden van goede en minder goede praktijken in verschillende sectoren bespreken we hoe een mix van authentieke betrokkenheid en gedegen voorbereiding tot win-win resultaten kan leiden voor iedereen. Wil jij deze praktijvoorbeelden graag horen? Op 16 april zal Lettemieke Mulder, duurzaamheidspionier, associate partner bij TheRockgroup en country leader Enactus Belgium hierover uitweiden.

(i.s.m. Ron Schippers en Fred Stortelers)

BEKIJK HET VOLLEDIGE PROGRAMMA HIER

Bent u erbij? Registreer nu voor € 345,- excl. BTW. IPMA leden ontvangen €100,- korting! Registreren kan via de aanmeldpagina.

Graag tot ziens op dinsdag 16 april in ‘s-Hertogenbosch!